Το διάστημα τρίτης μικρής με σολ-μι, αποτελεί ένα από τα πρώτα μελωδικά διαστήματα που εισάγουμε προκειμένου να χτίσουμε σταδιακά τη γνώση της μελωδικής έκτασης στα παιδιά. Η επιλογή αυτού του συγκεκριμένου διαστήματος δεν είναι τυχαία, αφού τα περισσότερα παιδικά τραγούδια σε όλον τον κόσμο κινούνται στο διάστημα της 3ης μικρής. Άρα πρόκειται για ένα πιο "οικείο" διάστημα στα παιδιά. Έχοντας τη γνώση των ρυθμικών αξιών και του πενταγράμμου, από τα δύο προηγούμενα μαθήματα, τα
παιδιά μπορούν τώρα εύκολα να διακρίνουν τις θέσεις του σολ και του μι πάνω στο πεντάγραμμο, να γράψουν τις νότες και να τις διαβάσουν, εφόσον πρώτα έχουν μάθει να τις τραγουδάνε μέσω της μίμησης. Η καινούργια γνώση αποκρυσταλώνεται μέσα από το τραγούδι "Αλαλί" που κινείται πάνω στο δίχορδο σολ-μι.
Μέσα από την παρακάτω σειρά μουσικοπαιδαγωγικών βίντεο για παιδιά παρακολουθούμε μια πρόταση, με τη φωνή της Γιώτας Τηγανούρια, με θέμα τη σταδιακή εκμάθηση της μουσικής γραφής και ανάγνωσης, μέσα από το τραγούδι και με βασικό μας όργανο τη φωνή, βασισμένη στις εξής σειρές βιβλίων:
- ''Σολ- μι Ντο -λα διαβάζω, γράφω, ακούω , τραγουδώ: οι βάσεις της θεωρίας του σολφέζ και του ντικτέ μέσα από 100 ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια'' από τις εκδόσεις Φίλιππος Νάκας.
- ''Μέσα από το τραγούδι, μαθαίνω μουσική γραφή και ανάγνωση'' από τις εκδόσεις Νεφέλη.
- "447 ασκήσεις χτίζουν το μουσικό αλφάβητο" εκδόσεις Φυλάτος 2014
- "35 δίφωνα κομμάτια για παιδική χορωδία βασισμένα σε ελληνικά παιδικά τραγούδια" εκδόσεις Φυλάτος 2014
Τα μουσικά αποσπάσματα είναι από το μουσικό άλμπουμ: - "Τρία Παραμύθια όλο Τραγούδια" εκδόσεις Φυλάτος 2020