Πριν 20 χρόνια όταν ξεκίνησα ως μουσικοπαιδαγωγός, τη διδακτική μου πορεία στο σχολείο και σε διάφορα ωδεία, είχα πολλά ερωτηματικά για το τι θα διδάξω, μέχρι που θα φτάσω σε κάθε τάξη, ποιους στόχους θα βάλω, πώς αυτοί θα υλοποιηθούν κ.λ.π. Εκείνο τον καιρό γνώρισα τη φίλη και συνάδερφο Φανή Μώραλη, με την οποία είχαμε κοινές αναζητήσεις συζητούσαμε τα παραπάνω, δίναμε λύσεις, προτείναμε ιδέες, που τις εφαρμόζαμε σε μαθητές μας και στους χώρους που διδάσκαμε. Βασικοί παράγοντες για να γίνει η επιλογή των διδακτικών και μουσικοπαιδαγωγικών μας στόχων, καθώς και του συγκεκριμένου μουσικού υλικού, στάθηκαν η μουσική μας παιδεία και φυσικά
τα βιώματά μας. Με τη Φανή συναντηθήκαμε τόσο στον ωδειακό όσο και στον πανεπιστημιακό χώρο. Οι σπουδές μας βοήθησαν να βιώσουμε τη σχέση διδασκαλίας – μάθησης, μουσικής πράξης πιο σφαιρικά και να συνειδητοποιήσουμε πως μπορεί να συνδεθεί η παιδαγωγική με την τέχνη.
Αποτέλεσμα αυτής της δημιουργικής μας σχέσης με τη Φανή, ήταν αρχικά το 2004, τα δύο βιβλία 1ο και 2ο τεύχος του ''Σολ- μι Ντο -λα διαβάζω, γράφω, ακούω , τραγουδώ: οι βάσεις της θεωρίας του σολφέζ και του ντικτέ μέσα από 100 ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια'' από τις εκδόσεις Φίλιππος Νάκας. Το 2011 και το 2019 ακολούθησε η έκδοση μιας νέας σειράς βιβλίων με τίτλο: ''Μέσα από το τραγούδι, μαθαίνω μουσική γραφή και ανάγνωση'' από τις εκδόσεις Νεφέλη. Το 2014 ακολούθησε μια προσωπική έκδοση με ακόμη δύο βιβλία. Ένα βιβλίο σολφέζ με τίτλο: ''447 ασκήσεις χτίζουν το μουσικό αλφάβητο'' και ένα βιβλίο για παιδική χορωδία, άμεσα συνδεδεμένο με το πρώτο τα: ''35 δίφωνα κομμάτια για παιδική χορωδία βασισμένα σε ελληνικά παιδικά τραγούδια'' από τις εκδόσεις Φυλάτος. Ενώ το 2020 κυκλοφορεί από τις εκδόσεις φυλάτος η μουσική σειρά: "Τρία Παραμύθι όλο Τραγούδια". Η πρώτη σειρά βιβλίων γράφτηκε απευθυνόμενη σε παιδιά τρίτης δημοτικού και άνω, δεδομένο ότι το 2004 η μουσική στο δημόσιο σχολείο δε γινόταν σε μικρότερες τάξεις. Η δεύτερη σειρά γράφτηκε απευθυνόμενη σε μικρότερες ηλικίες σε παιδιά προσχολικής αγωγής και κυρίως σε α΄ και β δημοτικού για το πρώτο τεύχος, και γ΄ και δ΄ για το 2ο τεύχος. Και οι δυο σειρές έχουν κοινά χαρακτηριστικά την οργάνωση του υλικού, ξεκινώντας από το μηδέν, τη φωνή ως βασικό μουσικό όργανο, τη σύνδεση γραφής, ανάγνωσης, ακοής και τραγουδιού, την άμεση σύνδεση θεωρίας- πράξης. Η πρώτη σειρά αναδεικνύει και αναλύει το τροπικό σύστημα των παραδοσιακών μας τραγουδιών ενώ η δεύτερη εισάγει και το ευρωπαϊκό σύστημα των μειζόνων και ελασσόνων κλιμάκων, με το αντίστοιχο μουσικό υλικό.
Οι παραπάνω σειρές βιβλίων παρουσιάζουν συμπυκνωμένη τη μουσική γνώση ως καταστάλαγμα των σπουδών μας, των δασκάλων μας, των προσωπικών μας αναζητήσεων, αλλά και της γνωριμίας μας με το σύστημα Kodaly, μετά από παρακολούθηση των καλοκαιρινών σεμιναρίων στο ινστιτούτο Kodaly της Ουγγαρίας. Εκεί συνειδητοποιήσαμε ότι το υψηλό μουσικό επίπεδο που αναδεικνύει και τη μουσική παράδοση της χώρας στηρίζεται στη συστηματική οργάνωση της εκπαίδευσης. Χωρίς να θέλουμε να μιμηθούμε αυτό ή οποιοδήποτε άλλο σύστημα, αλλά να διδαχθούμε από αυτά πιστεύουμε ότι η πλούσια μουσική παράδοσή μας, που μένει ανεκμετάλλευτη στα μουσικά αρχεία και τα ράφια τω βιβλιοθηκών και το εύφορο έδαφος στο σχολείο, αλλά και στο ωδείο αξίζει να συνδυαστούν σε μια πιο συστηματική μουσική εκπαίδευση. Μια εκπαίδευση με σχεδιασμό, οργάνωση, στόχους. Μια εκπαίδευση με όραμα που θα εξελίξει και θα αναβαθμίσει τη Μουσική Παιδεία στη Χώρα μας και μαζί την Κοινωνίας και τους Ανθρώπους της..!