Το Ντο έρχεται να προστεθεί στις νότες που γνωρίζουμε έως τώρα και το μελετάμε μέσα από το τρίχορδο Μι Ρε Ντο. Μαθαίνουμε να ακούμε και να τραγουδάμε μέσω της μίμησης τη σχέση που έχει το Ντο με το Ρε και το Μι. Έτσι κοντά στα διαστήματα της 2ης μεγάλης έρχεται να προστεθεί και η 3η μεγάλη. Παράλληλα εισάγουμε και μια νέα ρυθμική αξία το μισό που τα παιδιά το διαβάζουν ως τα-α. Εξασκούμαστε πάνω σε
ρυθμικές φράσεις που έχουν μέσα τέταρτα, όγδοα και μισά. Ενώ στη συνέχεια παρατηρούμε τη μεταφορά αυτών των ρυθμικών φράσεων στο πεντάγραμμο και τη τοποθέτηση τους στις θέσεις των νοτών, τις οποίες έχουμε μάθει να γράφουμε στο πεντάγραμμο και να τις αναγνωρίζουμε μέσα σε μελωδίες τραγουδιών, που αποτελούν και πάλι την ενσάρκωση της νέας γνώσης! Το μήλο ανεβαίνει Ντο Ρε Μι το ρόδι κατεβαίνει Μι Ρε Ντο και το τραγούδι μας συνεχίζεται..!
Μέσα από την παρακάτω σειρά μουσικοπαιδαγωγικών βίντεο για παιδιά παρακολουθούμε μια πρόταση, με τη φωνή της Γιώτας Τηγανούρια, με θέμα τη σταδιακή εκμάθηση της μουσικής γραφής και ανάγνωσης, μέσα από το τραγούδι και με βασικό μας όργανο τη φωνή, βασισμένη στις εξής σειρές βιβλίων:
- ''Σολ- μι Ντο -λα διαβάζω, γράφω, ακούω , τραγουδώ: οι βάσεις της θεωρίας του σολφέζ και του ντικτέ μέσα από 100 ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια'' από τις εκδόσεις Φίλιππος Νάκας.
- ''Μέσα από το τραγούδι, μαθαίνω μουσική γραφή και ανάγνωση'' από τις εκδόσεις Νεφέλη.
- "447 ασκήσεις χτίζουν το μουσικό αλφάβητο" εκδόσεις Φυλάτος 2014
- "35 δίφωνα κομμάτια για παιδική χορωδία βασισμένα σε ελληνικά παιδικά τραγούδια" εκδόσεις Φυλάτος 2014
Τα μουσικά αποσπάσματα είναι από το μουσικό άλμπουμ: - "Τρία Παραμύθια όλο Τραγούδια" εκδόσεις Φυλάτος 2020