Μετά την ολοκλήρωση του 1ου επιπέδου και έχοντας τη γνώση των ρυθμικών αξιών: τέταρτο, όγδοα, μισό, ολόκληρο και παύση τετάρτου, καθώς και τη γνώση του σταδιακού χτισίματος της οκτάβας ντο-ντό, μέσα από το βίωμα του τραγουδιού, ήρθε η ώρα να εισάγουμε την έννοια του μέτρου. Στο μάθημα αυτό εξηγούμε στα παιδιά τι είναι παλμός ή χρόνος, τι σημαίνει μέτρο 2 ή 3 ή 4 τετάρτων, πώς μετράμε τον κύκλο του κάθε μέτρου,
ποιοι χρόνοι είναι ισχυροί, πώς σκεφτόμαστε τις χρονικές αξίες για κάθε μέτρο, αλλά και τι πιθανά λάθη μπορούν να υπάρξουν στην προσπάθεια μας να συμπληρώσουμε μόνοι τα μέτρα. Παράλληλα όμως με τα παραπάνω, το μάθημα του μέτρου είναι μια καλή στιγμή για να μυήσουμε τα παιδιά σε μια ενεργητική μουσική ακρόαση έχοντας ως στόχο την ανακάλυψη του μέτρου, κατά την ακρόαση διάφορων, μικρών αρχικά, αποσπασμάτων από έργα μεγάλων κλασικών συνθετών..!
Μέσα από την παρακάτω σειρά μουσικοπαιδαγωγικών βίντεο για παιδιά παρακολουθούμε μια πρόταση, με τη φωνή της Γιώτας Τηγανούρια, με θέμα τη σταδιακή εκμάθηση της μουσικής γραφής και ανάγνωσης, μέσα από το τραγούδι και με βασικό μας όργανο τη φωνή, βασισμένη στις εξής σειρές βιβλίων:
- "447 ασκήσεις χτίζουν το μουσικό αλφάβητο" εκδόσεις Φυλάτος 2014
- ''Σολ- μι Ντο -λα διαβάζω, γράφω, ακούω , τραγουδώ: οι βάσεις της θεωρίας του σολφέζ και του ντικτέ μέσα από 100 ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια'' από τις εκδόσεις Φίλιππος Νάκας.
- ''Μέσα από το τραγούδι, μαθαίνω μουσική γραφή και ανάγνωση'' από τις εκδόσεις Νεφέλη.
- "35 δίφωνα κομμάτια για παιδική χορωδία βασισμένα σε ελληνικά παιδικά τραγούδια" εκδόσεις Φυλάτος 2014
Τα μουσικά αποσπάσματα είναι από το μουσικό άλμπουμ: - "Τρία Παραμύθια όλο Τραγούδια" εκδόσεις Φυλάτος 2020